Prvý test na vode našej novej redakčnej 505-ky sme naplánovali na Orave. Počasie malo byť nestále s búrkami, čo nám teraz až tak nevadilo, nakoľko sme mali i strechu nad hlavou - Bimini. Nakoľko je 505-ka novinka pre Slovensko, najprv vám ju predstavíme.
info
Kategória: Infoservis
Vyšiel v čísle: OKTÓBER 2016
Počet strán v magazíne: 4
Od strany: 62
Článok si môžeš prečítať zadarmo.
Bimini nadstavba je geniálna vec, dá sa rýchlo zložiť k motoru a znova rýchlo rozložiť. Bimini slúži nielen proti slnku, ale aj proti dažďu. Môžete založiť i boky (buď s fóliou alebo moskytiérou) a i zadnú časť a vznikne komplet kajuta do zlého počasia; 180 cm chlap sa tam postaví a aj vyspí, čo sme aj odskúšali. Keďže sme vstávali veľmi skoro, na obed sme boli už celkom uťahaní. Zakotvili sme za ostrovom v chládku a po dobrom obede si dopriali hodinku "šlofíka", aby sme boli na večer fit. Cez obed ryby aj tak nebrali.
Na obed sme chodili na Slanicu, je tam mólo a nemusíte nič riešiť. Kuchyňa je lepšia na salaši, ale to už nemáte loď na dohľad.
Predný elektromotor Terrova 55 iPilot je na podložke, môže sa kedykoľvek vymeniť s elektrickou kotvou. Sonar Helix je prepojený s elektromotorom, v ktorom je dole v nohe sonda. Sonar vám tak ukazuje práve to, čo je pod vami a nie čo je o 5 m za vami, ak máte sondu na zrkadle. Sonar je upevnený v kĺbovom stojane na posuvnej guli RAM, takže ho nastavíte ako len chcete.
Nerezový držiak na tri prúty je osadený v pravom boku lode.
Držiak na prúty, jedna strana na klasický prút, otočením o 180 stupňov na castingový, ako to je u RAMu zvykom, všetko na kĺbe s guľovou základňou.
V podlahe je umiestnený veľký box na udice pre 6 kompletných prútov dlžky 2,5 m! Pod prúty môžete naukladať ďalšie príslušenstvo. Box je tiež osvetlený LED-kami.
Ľavá aj pravá konzola má v štandarde 12 V zásuvku. Dobiť telefón, tablet či diaľkové nie je problém. Vpravo priehľadný box na doklady s osvetlením LED.
Predná paluba je rozdelená na 4 boxy, predný na kotvu, laná a mokré veci. Stredom cez celú palubu po šírke je veľký box - suchý s dvoma dvierkami. V strede medzi dvierkami je základňa na rybársku stoličku.
90-litrová nádrž na ryby s okysličovačom a automatickým cyklovačom, s čerpadlom na vyprázdnenie nádrže a LED osvetlením. Už viac sa asi nádrž nedá vylepšiť.
Vodu z nádrže na ryby odčerpá ďalšie čerpadlo.
Praktický úložný priestor je v obidvoch bokoch lode. Myslelo sa aj na uloženie pohára či plechovky. Priestor je široký 20 cm, vložíte tam aj menšie škatule s nástrahami. Osvetlenie LED osvetlí aj celý kokpit, takže nie je problém s balením alebo chytaním po zotmení.
Posuvný držiak s guľou RAM môžete posúvať po celom obvode člna. Na túto guľu upevníte rôzne príslušenstvo ako držiaky na sonar, trolingové držiaky udíc a pod.
Takto v suchu a bez vetra sme si to užívali aj počas dažďa. Nepremokavé oblečenie sme ani nevytiahli. Keď pršalo, tak sme vyhodili voblery a venovali sa trolingu. Takýto komfort sme na rybárskom člne ešte nemali.
Moje obľúbené smáčiky...
Nakoľko bol motor ešte v zábehu, museli sme si dávať prestávky, čo bolo ideálne na troling. Tento zubáč zobral hlboko potápavý 18 cm vobler.
Záver
Po pravde musím napísať, že 505-ka nás veľmi milo prekvapila. Motor bol síce ešte v zábehu, tak sme až na tretí deň mohli ísť na plný plyn, ale 60HP je vhodná len pre 1-2 rybárov. S tromi už má problém sa dostať do sklzu. Optimum pre tento čln je motor 80 koní. Čo sa týka jazdných vlastností, tak bez chyby a komfort je jeden z najvyšších v tejto kategórii rybárskych lodí, môžeme len odporučiť.
Technické parametre:
Max. počet osôb: 4-5
Celková šírka: 2,10 m
Celková dĺžka: 5,06 m
Max. výkon motora: 100 HP
Odporúčaný výkon motora: 70-90 HP
Kapacita palivovej nádrže: 88 l
Hmotnosť člna bez motora: 520 kg
Maximálne zaťaženie: 550 kg
Cena tohto Finvalu tak ako ho vidíte na fotkách /bez sonarov/ aj s prívesným vozíkom je 21 696 € bez DPH.
Každý čln sa robí na objednávku podľa želania zákazníka, žiadna sériovka. Farba podľa vlastného výberu.
Opísané príslušenstvo k člnom nájdete na stránke www.superclny.sk a dalšie info k člnom Finval na www.finvalboats.eu.
Celá fotogaléria k článku
Stiahnuť článok v PDF formáte.