Suzuki SX4 si svojou mierne
netradičnou koncepciou našlo
už pomerne veľa priaznivcov.
Automobilka však usúdila, že
je čas na osvieženie ponuky.
nezadaný
24.10.2009 (11/2009)
0
info
Kategória: Infoservis
Vyšiel v čísle: NOVEMBER 2009
Počet strán v magazíne: 2
Od strany: 50
Článok si môžeš prečítať zadarmo od 21.04.2015.
Suzuki SX4 1.6 4x4 Outdoor Line
Karoséria
Dĺžka x šírka x výška 4150x1755x620 mm, rázvor 2 500 mm. Prevádzková/celková hmotnosť 1 275/1 685 kg.
Batožinový priestor 270/1 045 l.
Objem palivovej nádrže 50 l.
Podvozok
Vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu priečne ramená spojené torzne pružnou priečkou. Vpredu aj vzadu kotúčové brzdy. Rozmer pneumatík 205/60 R16. Pohon predných kolies, zapínateľný pohon všetkých kolies, päťstupňová manuálna prevodovka.
Motor
Atmosférický benzínový radový štvorvalec, zdvihový objem 1 586 cm3. Výkon 88 kW (120 k) pri 6 000 ot./min., krútiaci moment 156 Nm pri 4 400 ot./min.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h - 11,5 s
Max. rýchlosť - 175 km/h
Spotreba - 8,2/5,5/6,5 l/100 km
Emisie CO2 - 49 g/km
Cena
Základná cena verzie 15 890 € (478 702 Sk)
Testovaný exemplár 16 790 € (505 816 Sk)
Exteriér
Načo meniť niečo, čo je dobré. To si povedali dizajnéri Suzuki pri úpravách vizuálnej stránky modelu SX4. Vonkajšie zmeny musíte skutočne hľadať lupou. Aby sme vám to uľahčili, sústreďte sa na mriežky, svetlá a nárazníky. Konštruktéri sa však stále nezbavili mimoriadne hrubého A-stĺpika, ktorý prekáža vo výhľade šikmo dopredu.
V niektorých situáciách na križovatkách sa za ním schová aj celé auto.
Interiér
V interiéri boli úpravy výraznejšie. Nové prístroje i ovládací panel rádia a klimatizácie sa nám páčia, sú prehľadné a dobre čitateľné. Niekoho môže rušiť kontrast bieleho podsvietenia ukazovateľov a červených displejov na stredovej konzole, my sme si ale rýchlo zvykli. V noci príde vhod regulácia intenzity podsvietenia. Interiérové plasty sú teraz mäkšie a príjemnejšie na dotyk, no za konkurenciou stále zaostávajú.
Priestor pre pasažierov je naďalej veľkorysý, operadlo vodiča by však mohlo mať širší rozsah nastavenia. Sedadlá sú celkovo príjemné aj na dlhšie cesty. Batožinový priestor je trochu obeťou konceptu na hrane malých a kompaktných automobilov. Základný objem 270 je aj v rámci kategórie malých áut len priemerný. Pri preprave väčších predmetov máte dve možnosti: sklopiť operadlo asymetricky deleného sedadla a zmieriť sa so schodom, alebo vyklopiť celé sedadlo. Potom vznikne s prižmúrením oka rovná plocha, no privítali by sme nejaké riešenie na ukotvenie zloženého sedadla vo vzpriamenej polohe.
V bohatej výbave vyššieho stupňa GS nájdete, okrem množstva bezpečnostných prvkov, aj automatickú klimatizáciu či vyhrievanie sedadiel. Trochu sme si nerozumeli s bezkľúčovým systémom, ktorý pri jednom stlačení tlačidla otvorí len konkrétne dvere. Praktickejšie by bolo otvoriť celé auto. Palubný počítač sa ovláda klasicky japonským spôsobom - tlačidlom priamo pri displeji medzi budíkmi. Na náš vkus bol trochu skúpy na informácie, no nechýbalo to dôležité: vonkajšia teplota, priemerná spotreba, dojazd a indikátor okamžitej spotreby.
Motor
V rámci faceliftu Suzuki kompletne osviežilo ponuku motorov. My sme otestovali silnejšiu benzínovú verziu s výkonom zvýšeným na 88 kW (120 k). Motor s objemom 1,6 litra bol spriahnutý s presnou päťstupňovou manuálnou prevodovkou a zapínateľným pohonom všetkých kolies. V bežných podmienkach autu stačí predný pohon, so živým motorom je dostatočne svižné. Pripojenie zadnej nápravy neznamená pre agregát vážnejší problém. Vodič má na výber automatický režim, kedy sa zadné kolesá pripoja v prípade preklzu predných, alebo režim Lock, kedy je krútiaci moment delený na pevno v pomere 50:50. Druhý režim sa však pri vyššej rýchlosti automaticky vypne.
Jazdné vlastnosti
Podvozok je naladený tvrdšie a znesie aj športovú jazdu. Niektoré zákruty sú s obratným Suzuki vcelku zábavné. Komfort pruženia je prijateľný, takisto aj utlmenie hluku náprav. Výrobca vraj pri facelifte zapracoval aj na utlmení motora, no vo vyšších otáčkach je agregát stále dosť počuť. Spotreba počas testu 7,5 l/100 km je síce o liter vyššia, než údaj výrobcu, stále sa však dá považovať za prijateľnú. Pohon všetkých kolies je v tomto segmente zriedkavý, navyše verzia Outdoor Line ponúka aj zvýšenú svetlú výšku. Suzuki SX4 tak len pomerne ťažko hľadá relevantného konkurenta.
Svižný a menší model Suzuki je skvelou voľbou pre rybárov, poľovníkov, mototuristov, alebo iných priaznivcov aktívneho pobytu v prírode. Jeho kufor pojme všetok váš rybársky materiál a s prehľadom ho dovezie k vode. Nemá problém ani s prevýšeniami. S tým pomôže systém 4x4. Jeho veľmi príjemný dizajn urobí vás a vaše auto neprehliadnuteľnou dvojicou na brehoch jazier a riek.
Text: Martin Ruisl
Foto: PANER a autor
Naše hodnotenie
+ Vnútorný priestor, pohon všetkých kolies, živý motor, presné radenie, stabilný podvozok, bohatá výbava, obratnosť a manévrovateľnosť, variabilita.
- Priemerný batožinový priestor, výhľad šikmo dopredu, kvalita niektorých materiálov, utlmenie motora, rozsah nastavenia sedadla vodiča.
Celá fotogaléria k článku
Stiahnuť článok v PDF formáte.