V čase uzávierky naša redakcia dostala na test Ford Kuga. Nakoľko sme mali naplánovanú cestu s výhercami súťaže z www.OKfish.sk na Liptovskú Maru do Rybárskej osady, spojili
sme príjemné s užitočným...
nezadaný
25.11.2009 (12/2009)
0
info
Kategória: Infoservis
Vyšiel v čísle: DECEMBER 2009
Počet strán v magazíne: 2
Od strany: 38
Článok si môžeš prečítať zadarmo od 21.04.2015.
Ford Kuga 2.0 TDCI
Karoséria
5-dverové kompaktné SUV,
DxŠxV 4 443x1 842x1 677 mm,
rázvor osí kolies 2 690 mm,
pohotovostná hmotnosť 1 613 kg,
objem batožinového priestoru 360/1 355l.
Podvozok
Vpredu vzpery McPherson a priečne ramená, vzadu viacprvkové zavesenie,
priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Šesťstupňová manuálna prevodovka, trecia suchá jednokotúčová spojka.
Motor
Radový štvorvalcový prepĺňaný naftový motor, vodou chladený, ventilový rozvod DOHC, uložený vpredu naprieč,
zdvihový objem valcov 1 997 cm3,
max. výkon 100 kW (136 k) pri 4 000 ot./min
max. krútiaci moment 320 Nm pri
2 000 ot./min.
Jazdné výkony
Priemerná spotreba: 6,4 l/100 km,
emisie CO2 – 169 g/km
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h za 10,7 s
Maximálna rýchlosť: 180 km/h
Brzdy
Vpredu aj vzadu kotúčové brzdy, protiblokovací systém ABS, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Cena
27 510,00 € (828 766,26 Sk)
Automobil sme testovali na trase Košice - Revúca - Poprad - Liptovská Mara a späť. Starosti nám zo začiatku robil priestor, pretože ako sa na poriadnu rybársku výpravu patrí, nabalení sme boli požehnane. Kuga však náš sersan s prehľadom zhltla a mohli sme vyraziť. Štartovanie Kugy prebieha veľmi jednoducho. Po vytlačení spojky na pár sekúnd stlačíte tlačidlo štartovania a auto sa rozševelí.
Trasu sme zvolili tam po dialnici a späť hornatejším terénom cez Liptov, Tále, Brezno a Červenú skalu.
Šesťstupňová prevodovka je v tomto aute to pravé orechové. Po zaradení šiesteho stupňa sme na diaľnici zapli tempomat a svišťali. Všade sa Kuga správala tak, ako sa na moderné SUV patrí. Elektroniky je vo vozidle presne toľko, koľko by malo byť. Nič nie je navyše, nič nechýba. Všetko je po ruke a tak to má byť. Na Kugu môže byť Fordka právom hrdá! Je to skvelý automobil pre ľudí žijúcich aktívnym spôsobom. Nenazval by som ho priamo rodinným autom, pretože miesta je na zadných sedadlách ozaj poskromne. Dlhšie vzdialenosti môžu byť pre zadných pasažierov dosť nepohodlné. Menšie deti tento nedostatok určite nepocítia, a tak je Kuga veľmi vhodným kandidátom pre mladé, aktívne rodiny.
Exteriér
Ford Kuga je jednoducho pekný automobil. Jeho nezameniteľný dizajn ho robí výnimočným a na ceste si ho nepomýlite s iným typom takých obľúbených SUV. Veľmi dobre poslúži pri pohybe prírodou, ale rovnako dobre bude svojho majiteľa reprezentovať tam, kde sa to bude vyžadovať. Kuga je oku lahodiaca z každej strany. Či už to je dravá maska, alebo elegantná bočná strana. Nedostatkom by mohli byť nájazdové ochranné plechy, ktoré sú len plastovou imitáciou. Veľmi sa nám páčilo dvojité otváranie piatych dverí na batožinovom priestore, takto je nakladanie malých aj veľkých predmetov rýchle a pohodlné. Ideálne aj do mesta.
Interiér
Predná časť kabíny je veľmi prakticky riešená, najmä vodičova časť. Všetko máte poruke, ovládanie zvládate bez zbytočného hľadania tlačidiel. Palubná doska, jej tvary, materiály, ergonómia rozmiestnenia hlavných ovládacích prvkov, to všetko Kugu radí do súčasného štandardu a rodiny značky Ford. Kožený veniec volantu má ideálnu hrúbku aj priemer. Ihneď padne do ruky. Problémy nám robili len hrubšie A-stĺpiky. Nevideli sme cez ne do ostrejších zákrut. Automobilka ich ale nemohla navrhnúť inak. Torzná konštrukcia karosérie to nedovoľovala. Zaujalo nás odhlučnenie v kabíne. Ani pri vyšších otáčkach motor nepríjemne nehučí. Je to preto, lebo Ford má dostatok priestoru pre inštaláciu zvukovo-izolačných mate-riálov. Odkladacích priestorov je v autíčku dosť. Hlboké „kapsy“ v dverách, odkladače na fľašu, alebo miesto pod zasúvacou roletkou na stredovom tuneli medzi prednými sedadlami. Príjemným zistením bolo, že stredová opierka na ruku je posuvná, a tak si vodič s väčšou telesnou konštrukciou nastaví posed veľmi ľahko. Na predných sedadlách si na nedostatok priestoru sťažovať nebudete, ale väčší pasažieri sediaci vzadu budú pravdepodobne nespokojnejší. Prednosťou je ale vyššie sedenie. Pre deti, alebo nižších pasažierov je to bez problémov.
Motor a prevodovka
Naftový prepĺňaný motor 2.0 TDCi Duratorq je vlastne dobre maskované HDi od koncernu PSA. Ford si ho však ladí podľa vlastných predstáv a z výsledkov jeho práce je zrejmé, že to naozaj vie. Vyšší kompresný pomer však prezrádza, že tu tento agregát už nejaký ten rok je. Výsledkom sú dobré výkony. K dobrej kultúre chodu a nízkej spotrebe prispieva aj prepracovaný systém priameho vstrekovania common-rail. Prísnym emisným limitom dokáže motor vyhovieť len pomocou časticového filtra. Jeho zásluhou môže do valcov vstreknúť potrebné množstvo nafty aj pri nízkych otáčkach, takže v spodnom rozsahu otáčkomera motor nepôsobí astmatickým dojmom.
Dráhy prevodovej páky sú presné a krátke. Väčšie ovládacie sily na páke a spojkovom pedáli prezrádzajú jej športovejší charakter. Konštruktéri našťastie použili dlhšie prevody.
Jazdné vlastnosti
Toto pekné SUV zdedilo športové DNA modelu Focus, dané aj zhodnou konštrukciou základných podvozkových skupín. Kuga, samozrejme, nemôže byť taká agilná ako spomínaný Focus, no na pomery svojho segmentu exceluje. Kým si na to však zvyknete, môže Kuga miestami pôsobiť ťažkopádne. Presne takto by sa dali pomenovať naše prvé kontakty. Po pár kilometroch sme boli s Kugou dokonale zžití a užívali sme si jazdu. Spokojní sme boli aj v otázke spotreby. Na trase po diaľnici sme urobili spotrebu pod 6,8 litrov a to sme auto vôbec nešetrili. Na našom testovanom vozidle sme najazdili cez 500 km a priemerná spotreba ukázala príjemných 7,2l/100 km.
Ford Kuga patrí medzi najlepšie ovládateľné kompaktné SUV na trhu. Jej schopnosti ju predurčujú predovšetkým na pohodlné zvládanie dlhých vzdialeností na asfaltovej ceste, no účinný a spoľahlivý systém pohonu všetkých kolies jej univerzálnosť posúva do dimenzií, kde sa Ford doteraz nepohyboval. Jeho prvý pokus o prienik do kategórie SUV dopadol na výbornú.
Celá fotogaléria k článku
Stiahnuť článok v PDF formáte.