ZICO 10 rokov na slovenskom trhu
info
Kategória: Infoservis
Vyšiel v čísle: FEBRUÁR 2014
Počet strán v magazíne: 1
Od strany: 17
Článok si môžeš prečítať zadarmo od 08.09.2016.
Dovoľte nám nazrieť pod „pokrievku“ významného dodávateľa rybárskych potrieb z Českej republiky.
Firma ZICO pôsobí viac ako 10 rokov na slovenskom trhu a získala tu mnoho svojich priaznivcov. Skladba jej produktov vychádza práve z potrieb slovenských, prípadne českých rybárov. Čo pripravujú na sezónu 2014, sme sa opýtali majiteľa firmy Miroslava Zídeka.
„V minulých rokoch sme patrili medzi popredných predajcov na slovenskom trhu, a to hlavne s výrobkami pod našou značkou ZICO. Novou stratégiou rozvoja značky a portfólia takmer 2 000 položiek výrobkov je zostať v jednotlivých segmentoch trhu na predných pozíciách. V roku 2008 sme sa v „Československu“ začali orientovať iba na „B2B“ sektor a priamu podporu predajní rybárskych potrieb. Predaj koncovým zákazníkom sme teda prenechali sieti predajcov alebo internetovým obchodom. Táto orientácia sa nám vyplatila a zvýšila spokojnosť u našich odberateľov.
Ako je to s finálnou kvalitou tovaru, ako dokážete v súčasnej dobe konkurovať lacným dovozcom?
Od roku 2003 sa slovenský trh s rybárskymi potrebami markantne zmenil. Je tu mnoho nových dodávateľov, ktorí vedia „vyrábať“ v Ázii, čo je nepochybne trend posledných rokov. Tento faktor nielenže znížil našu konkurenčnú výhodu, ale i kvalitu dovážaného tovaru na slovenský trh. Na tento fakt sme boli nútení reagovať tak, aby sme v danom prostredí uspeli. Nenechali sme sa strhnúť lacnou a podliezavou ponukou, ale rozvíjali sme spoluprácu s našimi dodávateľmi a hľadali, naopak, kvalitatívne prijateľné riešenie. Príkladom môže byť ponuka bivaku Proficarper s odopínacou pevnou podlahou na zips, alebo konštrukčne výhodné riešenie nášho Brolly s možnosťou inštalácie zimnej prikrývky v cene s kvalitným vyhotovením vo všetkých detailoch.
Vo vašej ponuke nájdeme i také produkty, ako je atypický stan Fastman 1.
V tomto ohľade pracujeme s naším tímom, ktorý sa stará o akýsi výskum dopytu na trhu. Ich poznatky aplikujeme do vlastnej výroby a takto dodávame hotový produkt v masovom meradle. Podporujeme nielen propagáciu v printových médiách a na internete, ale aj prostredníctvom vlastného video kanálu na podporu vizualizácie produktov a ich testovaní. Ale späť ku stanu Fastman 1. Za dobu, čo ho predávame, si získal obľubu nielen u rybárov, ale i pri cieľovej skupine predajcov kempingových potrieb, kde tento stan slúži často napríklad ako „kadibudka“. Na tento rok chystáme ďalší, ako vy hovoríte „atypický rýchlostan“ FASTMAN 2, ktorý je koncipovaný na jedno rybárske ležadlo alebo karimatku. Výhodou je rýchle rozloženie a zbalenie behom niekoľkých sekúnd. Na rýchle ubytovanie v nepohode je výborný pomocník. Pripravovaný interaktívny návod bude hrať i v tomto prípade pre zákazníkov dôležitú úlohu.
Patríte medzi firmy, ktoré každý rok prinášajú na trh nové výrobky. Čo pripravujete na nadchádzajúcu sezónu 2014?
Inovovať alebo prichádzať s novým riešením je pre nás v súčasnom konkurenčnom prostredí nutnosťou. Tým sa líšime od našich konkurentov a diferenciácia nám poskytuje novú výhodu na trhu. Prezradím, že pripravujeme nový rad obľúbených kresiel a ležadiel s novými prvkami, vychádzajúcimi z pohodlia predchádzajúcej série Superb. Rad tiež zodpovedá nášmu TRi Color programu navrhnutému podľa konceptu pre anglických zákazníkov. Ležadlá a kreslá sú novo vybavené rýchlo klipmi k naklápaniu chrbtovej časti, vysúvaniu a upevneniu nôh pri rozložení. Výrobky budú opäť dodávané s prenosnou taškou s vypolstrovaným popruhom. Maximálnu pozornosť sme venovali pohodliu, funkčnosti a dizajnu.
Okrem iného budeme v ďalších číslach vášho časopisu prezentovať nový program blinkrov a voblerov pod vlastnou značkou Bloody Fish s trojháčikmi OWNER a nových PVC člnov s nafukovacou a lamelovou podlahou SAFARI a CARP Rider. Tieto novinky je možné očakávať od mája tohto roka.
Ako ste spokojný s predajom v dobe krízy za ostatných päť rokov?
Ak hovoríme o slovenskom trhu, je pre nás veľmi zaujímavý a tvorí takmer 30 % celkových tržieb firmy. Robíme všetko pre to, aby sme uspeli a slovenským obchodom ponúkame porovnateľné podmienky, i keď vznikajú väčšie náklady, napríklad s dopravou. Do nášho nového systému sme integrovali také prvky, ktoré nám dovoľujú byť o krok pred konkurenciou (24/7 on-line systém, prijateľné a progresívne marže na tovar, doručenie objednávky do 48 h, popredajný servis, individuálny bonusový systém, inovatívny proces spolupráce na novom tovare a 90 % ponúkaného tovaru stále v sklade po celý rok ). Toto všetko nám zabezpečuje dlhodobý efekt spokojnosti s našou firmou a našimi výrobkami. Spolu s rodinou ostatných prémiových značiek, ktoré zastupujeme, tvoria ucelený strategický model našej ponuky.
Ďakujeme za rozhovor Miroslavovi Zídekovi. Jemu osobe a celej firme ZICO prajeme veľa úspechov aj v roku 2014!
Celá fotogaléria k článku
Stiahnuť článok v PDF formáte.