V snahe ukončiť dohady a fámy okolo elektromotorov rozhodli sme sa pre vás otestovať nový rad elektromotorov RHINO THUNDER a sériu Rhino VX, ktoré dlhé roky používa veľa rybárov aj vyznávačov ostatných vodných športov. Tiché, ekologicky nezávadné bez výfukových splodín, bez vytekajúceho oleja a, samozrejme, bez nákladov na benzín. Vhodné na vodné plochy, kde platí zákaz používania benzínových motorov.
nezadaný
25.02.2010 (3/2010)
0
info
Kategória: Infoservis
Vyšiel v čísle: MAREC 2010
Počet strán v magazíne: 1
Od strany: 93
Článok si môžeš prečítať zadarmo od 21.04.2015.
Pri teste sme použili elektromotor THUNDER T5, čln Albastar SHELF 310 a vyrazili sme. Už „odpich“ z miesta dáva tušiť, že riadime niečo iné ako bežný motor. Novinkou je plynulá regulácia rýchlosti, na teleskopickej riadiacej páke s výklopnou riadiacou hlavicou, umožňuje sklon až 45°.
Na Lowrance HDS 10 sme sledovali rýchlosť, ktorá vystúpila na neuveriteľných 9,5 km/h.
Jednoznačne sa potvrdila výhoda 3-listej vrtule, odporúčaná pri väčších člnoch na prúdiacu vodu. Silný spätný chod zabezpečí jemné prirazenie k brehu a na spiatočke sme zmerali rýchlosť 5,7 km/h, čo je úžasná sila keď uvážime, že spiatočka ťahá čln proti jeho hydrodynamickému tvaru.
Praktický doplnok na nočný lov je osvetlenie v spodnej časti motora, osvetľujúce dno člna. Mne, prívlačkárovi, zaplesalo srdce pri úplne pomalom otáčaní vrtule, čo je ideálne na pomalý troling s možnosťou FREE HANDS - aretácie smeru jazdy .
Pokračovali sme meraniami na najpredávanejšom rade RHINO VX. Výsledky ukazujú veľmi dobrý pomer výkon, kvalita a cena.
Stav nabitia akumulátora pred štartom meria digitálny ukazovateľ. Staršie modely v minulosti displej nemali, čo považujeme za veľký nedostatok.
Elektromotory Rhino majú veľmi kvalitnú povrchovú úpravu motorovej tyče; z dlhoročnej praxe vieme, že aj po rokoch nejaví žiadne známky opotrebenia.
Všetky modely Rhino majú bezpečnostnú poistku pre prípad núdzového zastavenia vrtule po náraze, keď poistka odstaví otáčanie vrtule a motor sa točí „naprázdno“, čím zachráni rotor aj
vrtuľu pred zničením.
Vrtule sú veľmi silné a pružné, čo sa potvrdilo aj pri našom teste pri náraze na štrkový nános. Vrtuľa je, až na zopár škrabancov, naďalej plne funkčná.
Držiak motora je zo špeciálnej odľahčenej zliatiny, podľa slov technika zatiaľ to najlepšie na trhu z hľadiska odolnosti voči nárazu a životnosti pri nespočetných cykloch vyklápania a nastavovania sklonu motora, ovládateľné jednou rukou.
Uhlíky sú z inovovaného materiálu s predĺženou životnosťou s extrémne nízkym prechodovým odporom. Tento nový materiál znižuje iskrenie na rotore, čím sa znižuje spotreba, a tým výrazne zvyšuje životnosť.
Autorizovaný servis je na Slovensku a školený personál využíva výlučne originálne náhradné diely.
Namerané hodnoty sú z konkrétneho testu a môžu sa odlišovať v závislosti od použitého typu lode, akumulátora a tiež od poveternostných podmienok.
Celá fotogaléria k článku
Stiahnuť článok v PDF formáte.