V aktuálnom čísle Slovenského RYBÁRA sme sa rozhodli vyspovedať Mgr. Art. Radúza Piljana, marketingového manažéra popredného veľkoskladu s rybárskymi potrebami na slovenskom trhu, spoločnosti MOSS.SK. Rozhovor sa uskutočnil v príjemnej atmosfére priamo v sídle spoločnosti v Revúcej, odkiaľ je tovar distribuovaný po celom území SR, do väčšiny tuzemských rybárskych predajní a e-shopov. Pán Piljan, na úvod by ste v skratke mohli čitateľom predstaviť spoločnosť MOSS.SK, viacerým ten názov možno až tak veľa nehovorí.
nezadaný
05.04.2015 (5/2014)
0
info
Kategória: Infoservis
Vyšiel v čísle: MÁJ 2014
Počet strán v magazíne: 1
Od strany: 64
Článok si môžeš prečítať zadarmo.
Spoločnosť MOSS.SK bola založená už v roku 2004 ako veľkosklad s rybárskymi potrebami. V prvej fáze fungovala ako výhradný distribútor známej značky MIKADO pre slovenský trh. S trochou nadsázky sa dá povedať, že pokiaľ vlastníte akýkoľvek produkt tejto značky, určite prešiel našimi rukami. Postupom času sme sa snažili rozšíriť spektrum ponúkaného tovaru, a tak MIKADO doplnili ďalšie značky, ako napríklad Flajzar, Lemigo, či Extremus. Obrovský zlom v našom fungovaní prišiel v roku 2008...
Zlom v pozitívnom, alebo skôr negatívnom zmysle?
Určite v pozitívnom! Padlo totiž rozhodnutie o vytvorení vlastnej značky. Tou značkou sa stal DELPHIN, ktorý reprezentuje široké spektrum kvalitného rybárskeho príslušenstva. Rybári si túto značku od začiatku obľúbili a od tej doby sa jej trhový podiel neustále zvyšuje. Prispelo k tomu aj vybudovanie vlastného servisného strediska, vďaka ktorému sme schopní vybaviť 90 % reklamácií do 5 pracovných dní.
Čo v prvom rade stojí za úspechom Delphinu?
Jednoznačne pomer cena/kvalita, ktorý je u našej značky výnimočný. Podieľame sa na celom vývoji produktov a akýkoľvek nedostatok sa snažíme odstrániť už v zárodku. Dennodenne pracujeme na vylepšovaní našich produktov, neustále sa snažíme prinášať na trh novinky. Vývoj produktu je dlhodobá záležitosť- je tvorený harmóniou medzi vyvíjaním laboratóriách a jeho následným testovaním v tých najťažších podmienkach na území SR a v zahraničí našimi testermi. Potom je možné vytvoriť naozaj úspešný produkt- napríklad známe prúty Delphin ETNA, Delphin Magma, navijaky série PACIFIC či ICON, tak isto aj bivaky Delphin K1 až K3, či stále populárnejšie novinky - vlasové rovnátko Delphin Wormer, či prístrešok pre dvoch Delphin ZERO.
Delphin však nie je vašou jedinou značkou...
Máte pravdu. Po úspechu značky Delphin sme sa v roku 2012 rozhodli vytvoriť značku FIN, ktorá je naším reprezentantom na poli profesionálnych vlascov a šnúr. Viete, je známym trendom, že mnohé značky zavádzajú v údajoch - na etiketu uvedú vymyslenú nosnosť či priemer. Nie je to trestné, a tak klamú svojich zákazníkov. My sme sa rozhodli ísť inou, aj keď ťažšou cestou, nami udané údaje sú pravdivé a garantované.
Ako je možné garantovať presnosť údajov na vlascoch a šnúrach?
Pochopiteľne, existuje kontrolný orgán zaoberajúci sa touto problematikou. Organizácia EFTTA združuje pod EFTTA LINE CHARTER výrobcov udávajúcich skutočné hodnoty vlascov a šnúr. Za nedodržiavanie hrozia výrobcom veľké postihy. Z celého sveta sme sa stali len 40. značkou vlascov a šnúr v poradí, ktorá sa stala členom, dokonca prvou a jedinou z okolitých štátov. Našou výhodou je vysoká kvalita produktov- aj nedôverčivý rybár, ktorý raz vyskúša FIN, stane sa naším stálym zákazníkom :)
Čo spoločnosť MOSS.SK chystá v nadchádzajúcom období?
Momentálne zažívame veľmi perné obdobie, rok 2014 sa pre nás nesie v znamení vstupu na český trh. Značky Delphin a FIN totiž boli stále viac a viac žiadané aj na území našich susedov. Mnoho českých rybárov sa len veľmi ťažko dostávalo k našim produktom, nemali sme v ČR obchodné zastúpenie, a tak nebolo možné, až na pár výnimiek, zakúpiť tieto produkty v bežných rybárskych obchodoch. Na naliehanie českých zákazníkov sme sa teda rozhodli vybudovať predajnú sieť Delphin a FIN, čo je extrémne náročná práca a vyžaduje si veľa úsilia. Nakoľko figurujeme ako veľkosklad, snažíme sa naším tovarom zásobovať existujúce obchody a eshopy.
Darí sa vám to?
Ako som už spomenul, je to extrémne namáhavý a zdĺhavý proces. Náš obchodný zástupca oslovuje predajne a postupne českí rybári nachádzajú Delphin a FIN aj vo svojich obľúbených predajniach. Naše značky boli prijaté veľmi pozitívne a je to na správnej ceste. Nedávno sme sa dokonca zúčastnili rybárskeho veľtrhu RYBAŘENÍ 2014 v Brne, kde si zákazníci mohli priamo na vlastnej koži otestovať náš sortiment. Samozrejme, niektoré miesta sú pre nás nedostupné. Z tohto dôvodu sme sa teda rozhodli spustiť vlastný eshop. Po dlhých desiatich rokoch teda môže zákazník, ktorý sa z rôznych dôvodov nevie dostať k nášmu sortimentu objednať tovar priamo od nás z www.moss.sk. Nakoľko je však pre nás prioritou veľkoobchod a nechceme podkopávať nohy našim odberateľom, na našom eshope sa nakupuje len za nami odporučené maloobchodné ceny.
Ďakujem za odpovede. Verím že sa vám dané ciele podarí dosiahnuť k spokojnosti vašich zákazníkov. Prajem vám a spoločnosti MOSS.SK všetko dobré do budúcnosti.
V mene spoločnosti ďakujem. A, samozrejme, by som chcel popriať čitateľom Slovenského RYBÁRA v nadchádzajúcej sezóne čo najviac krásnych zážitkov od vody.
www.moss.sk
Stiahnuť článok v PDF formáte.