Superčlny.sk poskytli českému prívlačovému tímu časopisu Kajman loď Finval FishPro 505. Minulý rok sa zúčastnili prestížnych pretekov World Predator Classic, z ktorých vám prinášame reportáž. Tento rok bude tento tím súťažiť na lodi Finval a, samozrejme, vám prinesieme reportáž, ako dopadli. World Predator Classic sa konajú od 19. do 24. júna 2017 na známej holandskej priehrade Haringvliet, známej úlovkami veľkých šťúk, ostriežov a zubáčov.
info
Kategória: Prívlač
Vyšiel v čísle: JÚN 2017
Počet strán v magazíne: 4
Od strany: 82
Článok si môžeš prečítať zadarmo od 30.11.2017.
Opäť sa tu zíde svetová špička v love dravcov na umelé nástrahy z lode. Pretekov sa, okrem iných, zúčastnia Luc Coppens, Markku Tiusanen, Antti Anttila, Dietmar Isaiasch, Jeremy Staverman, Johannes Dietel, Willem Stolk a mnohí ďalší. Šampionát bude trojdňový a každý deň sa tímu započítajú 3 najväčšie zubáče, 3 ostrieže a 1 šťuka. Loví sa 8 hodín denne. Všetky ulovené ryby pretekári odfotia a okamžite púšťajú. My by sme radi tento rok ešte o kúsok vylepšili 6. miesto, na ktorom sme tu vlani skončili. Svetový šampión si tento rok z mestečka Hellevoetsluis, kde bude zázemie pretekov, odvezie 50 000 € v hotovosti a ďalšie ceny od sponzorov! Peniaze však aj tak, ako v prípade Lake Trophy, nie sú hlavným dôvodom, prečo sa na preteky vydáme. Predovšetkým ide o možnosť chytať za našu krajinu na úžasnej akcii svetového formátu a tiež príležitosť pripravovať sa na preteky na vodách, ktoré patria k tomu najlepšiemu, čo v Európe máme. Okrem hlavných pretekov v love dravcov z lode sa uskutoční aj šampionát vo streetfishingu a chytanie dravcov z kajakov.
Nová loď
Väčšina tímov „hlavnej kategórie lodí“ sa tu bude pohybovať na veľkých, rýchlych lodiach, ktoré bežne dosahujú rýchlosť 50 – 100 + km/h. My chceme našim súperom a kamarátom poriadne prikúriť, tak nás hlavný sponzor www.finvalboats.eu vybavil rovnako našliapanou loďou Finval FishPro 505 s 100 HP motorom. Táto vysoká hliníková loď je 5,06 m dlhá a 2,10 m široká. Je tak pripravená na lov v tých najdrsnejších podmienkach sladkých európskych vôd, o ktoré nie je na veternom Haringvliet núdza. Naviac je schopná ísť rýchlosťou 75 km/h, takže môžeme súťažiť nielen o celkové víťazstvo na WPC, ale aj v neformálnej súťaži o najlepší štart pretekov. Loď, samozrejme, osadíme predným motorom Minn Kota s iPilotom, ktorý je úplnou nevyhnutnosťou pre lov vertikálne i klasickú prívlač.
Priehrada
Priehrada Haringvliet je veľká približne ako české Lipno. Tento rok sa bude chytať iba na nej, až po most v Moerdijk. Vlani bolo potrebné poznať aj susedné Hollands Diep, čo malo svoje výhody aj nevýhody. Haringvliet je mimoriadne rybnatou vodou vyhlásenou trofejnými ostriežami, šťukami, boleňmi a zubáčmi.
Ostrieže nad 45 cm sú tu pomerne bežné a snáď každý, kto sa tu ich lovu viac venoval, tu ulovil bájneho ostrieža cez 50 cm. Metrové šťuky nie sú ničím neobvyklým, ale rovnako ako ostrieže sú pomerne ďaleko od seba. To neplatí o zubáčoch, ktorých je tu naozaj veľa a v teplej vode vám môžu zaútočiť na nástrahu prakticky z akejkoľvek hĺbky, ale zase väčšinou nedosahujú také rozmery. Každý, kto chce na WPC uspieť, musí byť schopný v priebehu pretekov chytať všetky tieto druhy v tých najväčších veľkostiach. V priehrade sa vyskytujú hĺbky až do 30 m, ale drvivá väčšina vodnej plochy je veľmi plytká. Tieto partie bývajú zarastené trávami. Často tu máte medzi trávami a hladinou iba 0,5 – 1 m priestoru pre rybolov, ešte častejšie však trávy končia až na hladine. Práve v nich sa dá očakávať, že sa bude v čase WPC nachádzať väčšina ostriežov a šťúk.
Taktika
V Holandsku sme tento rok neboli ani raz trénovať. Pôjdeme sem až 6 dní pred začiatkom pretekov, aby sme mali dostatok času pre chytanie v podmienkach, v ktorých sa budú preteky konať. Dobu do štartu sa pokúsime využiť na maximum. Ak nám to vietor dovolí, budeme chytať od rozvidnenia do súmraku. Overíme si, ako ryby berú na starých dobrých miestach a pokúsime sa nájsť mnohé ďalšie. Dôležité bude vypozorovať ideálne „chytacie hĺbky“ pre lov zubáčov a overiť, či budú lepšie reagovať na klasickú alebo vertikálnu prívlač. Pri love šťúk sa opäť zameriame na lov s veľkými nástrahami (úhory, rippery, jerky, spinnerbaity a ďalšie) v plytčinách a pri zatopených hrádzkach. Možno vôbec najdôležitejšie bude vyskúšať, čo a kde momentálne chutí ostriežom, lebo sme sa s nimi vlani trápili najviac. Pri ich love najazdíte dlhé kilometre v plytších partiách revíru. Budeme im predkladať voblery, gumy, rotačky, spinnerbaity a ďalšie. V trávach budeme viac loviť so systémikmi ako je Carolina alebo Texas rig. Tesne pred stredou 21. júna, na ktorú vychádza prvý ostrý pretekársky deň, stanovíme finálnu taktiku. V pretekoch budeme všetko vykonávať oveľa rýchlejšie a dúfať, že nedôjde k nejakej poruche techniky. Predovšetkým však budeme flexibilne reagovať na aktuálne podmienky, pretože na takýchto veľkých vodách to, čo funguje jeden deň, veľmi často druhý deň neplatí. Pokúsime sa v drvivej väčšine pretekárskych dní chytiť full house – teda plný počet bodovaných rýb a dosiahnuť čo najlepší výsledok.
Partneri
Veľmi si však vážime to, že okrem našich oficiálnych sponzorov Finvalboats.eu a Superclny.sk, Kajman, Rapala a VMC nám bezstarostne pomohli aj ďalšie firmy ako Jigstreamer.cz, Mojeprivlac.cz a ďalšie, ktoré si vzali aj tento rok účasť jediného českého tímu na svetovom pohári za svoje. Ďakujeme im za to.
Držte nám palce, nech to vyjde. Priebeh pretekov môžete sledovať na www.worldpredatorclassic.com, na našom facebooku a článok vyjde aj v augustovom Slovenskom RYBÁROVI. Nech už však preteky dopadnú akokoľvek, bude to zážitok. Nenechajte si ho s nami ujsť.
Pretekať tu bude opäť aj armáda „street fishermanov“.
Parťák Martin Štěpka tu vlani v tréningu chytil ostrieža 50 cm. Práve takéto ryby nás k pretekom veľmi motivujú.
Podmienky tu dokážu byť naozaj veľmi drsné. Vlani tu mali pri pretekoch problémy aj tie najväčšie lode.
Zubáčov je tu naozaj veľa. Budeme však musieť chytiť každý deň minimálne 3.
Loď, ktorú budeme mať k dispozícii, je veľmi konkurencieschopná. Finval FishPro 505 so 100 HP motorom vie ísť aj 75 km/h.
Slávnostné otvorenie vlani poznamenal dážď. Tento rok snáď bude veselšie.
Celá fotogaléria k článku
Stiahnuť článok v PDF formáte.